Emerging Group: Proving the Effectiveness of Teacher Education
Aktuelles
Special Issue „Teacher Education Effectiveness“ im Journal of Curriculum Studies
Im Journal of Curriculum Studies ist aktuell ein Special Issue zum Thema “Teacher Education Effectiveness” mit mehreren Beiträgen aus der Emerging Group erschienen. Weitere Informationen und Zugang zu den Artikeln finden Sie hier.
Exemplarische Beiträge:
- König, J., Heine, S., Kramer, C., Weyers, J., Becker-Mrotzek, M., Großschedl, J., Hanisch, Ch., Hanke, P., Hennemann, Th., Jost, J., Kaspar, K. Rott, B., & Strauß, S. (2023). Teacher education effectiveness as an emerging research paradigm: a synthesis of reviews of empirical studies published over three decades (1993–2023). Journal of Curriculum Studies, 56(4), 371–391. Download
- Rauterkus, H., Hennemann, T., Hagen, T., Krull, J., Nitz, J., Eiben, K., Kulawiak, P. R., Verbeck, L., & Hanisch, C. (2024). Teachers’ ability to regulate their emotions predicts their levels of stress in primary schools in Germany. Journal of Curriculum Studies, 56(4), 468–479. Download
- Weyers, J., Ligtvoet, R., & König, J. (2024). How does pre-service teachers’ general pedagogical knowledge develop during university teacher education? Examining the impact of learning opportunities and entry characteristics over five time points using longitudinal models. Journal of Curriculum Studies, 56(4), 448–467. Download
Pressemitteilung "Wie wirksam ist Lehrer*innenbildung?"
Am 06.11.2023 wurde die Pressemitteilung "Wie wirksam ist Lehrer*innenbildung?: Emerging Group 'Proving the Effectiveness of Teacher Education' hat die Arbeit aufgenommen / Die Forschungsgruppe veröffentlicht erste Publikation im 'Journal of Curriculum Studies'" veröffentlicht. Hier gelangen sie zur vollständigen Pressemitteilung.